بتن عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای!

رئیس انجمن بتن ایران، بتن را عامل مهمی در انتشار گازهای گلخانه‌ای بیان کرد.

هرمز فامیلی در نخستین کنفرانس استانی عمران معماری نظام مهندسی مازندران در سالن اریکه آریایی با بیان اینکه در اروپا بیش از نیم قرن است از سیمان آمیخته استفاده می‌کنند، گفت: در این کشورها بیش از 50 تا 60 نوع سیمان وجود دارد. وی با اعلام اینکه آب یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در دنیا است، تصریح کرد: صنعت بتن و سیمان رو به گسترش است اما در عین حال قسمت عمده‌ای از گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد.

فامیلی با بیان اینکه راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف سیمان در جهان وجود دارد، افزود: شرایط زیادی در ساخت بتن باید مدنظر باشد که در ایران فقط به مقاومت آن توجه می‌شود. وی به‌کارگیری سیمان آمیخته را در کاهش گازهای گلخانه‌ای در جهان موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: با به‌کار بردن این شیوه بتوانیم تا سال 2030 صنعت سیمان را گسترش دهیم.

رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان آمل نیز در این کنفرانس با بیان اینکه گام‌های مناسبی در راستای خدمات مهندسی و کیفیت‌بخشی به آن در مازندران در حال برداشته شدن است، گفت: 1400 نفر مهندسی در رشته‌های هفت‌گانه در مازندران وجود دارد.

فرشید لیتکوهی افزود: هدف اصلی این کنفرانس تعامل هرچه بیشتر به عنوان دو بال ناگسستنی در توسعه شهرهای استان است. وی تاکید کرد: عملکرد یک سیستم در ارتباط با سایر سیستم‌ها نقش مهمی در توسعه دارد که می‌تواند به تحقق اهداف عالیه نظام منجر شود.

دیدگاه ها

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است